Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Headhunting: etnografie utváření osoby jako zboží
Pomahač, Matěj ; Stöckelová, Tereza (vedoucí práce) ; Abu Ghosh, Yasar (oponent)
Pomahač, Matěj. 2011. Headhunting: etnografie utváření osoby jako zboží. Nepublikovaná diplomová práce. Praha: FHS UK. Klíčová slova etnografie; personální poradenství; headhunting; ekonomická antropologie; ekonomizace; komodifikace; strukturální mezery Abstrakt Tato práce je založena na déle než rok trvajícím výzkumu, který probíhal v soukromé personálně poradenské společnosti zaměřené na vyhledávání vysoce kvalifikovaných pracovníků (tzv. headhunting). Výzkum se opíral především o skutečnost, že autor práce ve sledovaném terénu jako personální poradce aktivně působil. Tato perspektiva umožnila zaměřit se z pohledu headhuntera na popis a vnímání každodenních činností probíhajících ve firmě ve vztahu k jejím klientům a kandidátům. Data nashromážděná zúčastněným pozorováním byla analyzována částečně s pomocí analytických nástrojů teorie strukturálních mezer Ronalda S. Burta, především ale s využitím poznatků a postupů studia ekonomizace a marketizace Michela Callona. Analýza odkrývá ekonomické a politické faktory vymezující pole headhunterských praktik a postupy, kterými se personální poradci vyrovnávají se svou pozicí zprostředkovatele mezi klienty a kandidáty. Studie se také zaměřuje na postupy a technologie, jejichž prostřednictvím se headhunteři podílejí na ekonomizaci a komodifikaci kvalifikovaných...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.